Fredag, den 14. april 2017, Afslapning

Amaroner
Nu var det tid til afslapning. Det havde været et par hårde dage. Jeg var kommet til at lave en vinsmagningsaftale med Venturini aftenen før på baren. Det var aftalt til kl. 10. Det var sønnen, der tog imod og han fortalte velvilligt om vinene og produktionen af dem. Amarone er udvalgte og håndplukkede druer, som lægges i godt ventilerede kasser, hvor de ligger til tørring til januar eller februar. Jeg smagte hele deres produktion, inkl. en hvid. Hvide vine er sjældne i området og de røde findes i fire kvaliteter: Valpolicella, Valpolicella Superiore, Ripasso og Amarone. Jeg smagte hele batteriet af vine inkl. flere årgange af Amarone. En dejlig smagning. Jeg købte et par røde og en hvid, som er blevet min muse, mens jeg skriver dagbog.





Udsigt fra husets swimmingpool
Jeg gik hjem igen og lagde mig ved poolen på en solseng med mit musik fra en medbragt højttaler. En smagning er ikke noget man bliver decideret beruset af, men jeg vågnede efter halvanden time, lidt sulten og lidt rød på maven. Jeg traskede op til en nærliggende pizzaria, hvor jeg indtog en salat og en øl. Jeg slappede af med at skrive dagbog og sidst på dagen, gik jeg ned til baren for at få et par glas hvidvin og senere til restauranter overfor. Jeg kom præcis  kl 19, så jeg var den eneste i restauranten. Menúen stod på en tavle, skrevet med kridt og jeg endte med at bestille tar tar og derefter en steak. Jeg troede egentlig, det var en speciel italiensk version, men den var nøjagtig som en dansk. Rå hakket oksekød, med æggeblomme og kapers. Den smagte fantastisk, men mættede også. Så jeg kunne ikke spise hele steaken. Jeg fik tre glas vin til, en af hver kvalitet. De var selvfølgelig fra byen.





Bemærk hvor højstammede vilplanterne er.
De druebærende grene spredes ud som et tag over rækkerne.
Det forbedrer modningen
Jeg gik op til caféen igen for at få en kop kaffe og en lille stærk til. Det kan man ikke, man får en lille kop kaffe og en stor cognac/grappa til. Det var faktisk ved at være for meget, men ned skulle det. Jeg gik tidlig i seng.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Torsdag, den 13. april 2017, På vej til Valpolicella

Tirsdag, den 18. april 2017. Til Barbaresco

Torsdag, den 20. april 2017 - Mod Schweiz